Rikke 2.0

Friday, February 13, 2015




Dans le cadre de mon tout premier swap, le Mystery Hat Swap organisé par Liesl de Buckaloo View, je viens tout juste de terminer ma deuxième tuque Rikke. Le patron avait été suggéré par son récipiendaire et j’étais heureuse de le reprendre, cette fois avec une laine worsted et des aiguilles de 3,75mm et 5mm..

I’ve just finished a hat as part of a knitting swap (my first!), Buckaloo View’s fun Mystery Hat Swap. My partner and I received our reveal email on the weekend so I think it’s safe to post my finished hat, currently on its way to its recipient in Denmark – how cool! 









La dernière fois j’avais choisi une laine chunky filée à la main et je préfère cette nouvelle version, plus souple grâce à la laine plus fine. La tuque terminée, il me reste beaucoup de laine de mon écheveau de 200 m, peut être un tiers? J’ai monté 96 mailles et j’ai commencé les diminutions dès que mon tricot mesurait 17-18 cm. Étant hypersensible aux impressions parfois laissées sur le front par les chapeaux (disons qu’il y ample superficie à impressionner…)

Although I’ve knit Sarah Youngs’s Rikke hat pattern before, when the recipient suggested the pattern I was excited to try it again in a different yarn and weight. I love it in the worsted-weight Americo Originals Merino-Silk and it used less than a skein. Using needle sizes US 5 and 8 needles I cast on 96 stitches and began decreases when the hat measured 7 inches from cast-on. This Foreheadzilla (ah, middlde-school kids can be cruel) loves how the lack of ribbing means there are no impressions left on my face but it stays on just  the same.









© Knitbug. Template by Fearne.